«Крок за кроком: ресурсна кімната для Чомусиків» Брав участь

Доданий
27.09.2017
Номер
20
Соціальний захист

Осучасненя та адаптація корекційно-розвивального середовища дошкільного навчального закладу шляхом облаштування ресурсної кімнати сучасним інтерактивним, реабілітаційним обладнанням, з тим, щоб воно зосереджувало увагу на потенціалі кожної дитини, покращувало (полегшувало) соціалізацію дітей з особливими потребами.

Автор проєкту
Дар'я
Дар'я Дударенко
Бюджет
150 000 грн
Розрахунок бюджету

Опис

Проблема

Актуальність проблеми інклюзивної освіти в місті Славутич пов’язана, насамперед, з тим, що число дітей, які потребують корекційного навчання, неухильно росте. Щоб зробити навчання особливих дітей максимально комфортним у закладі створено ресурсну кімнату, проведено косметичний ремонт приміщення, придбано необхідні меблі та оснащення (магнітна учнівська дошка, театральна ширма, проектор, дидактичні та демонстраційні посібники). Але кімната потребує сучасного інтерактивного обладнання, а саме: інтерактивного стола для дітей, логічного конструктора «Будівельні блоки» (великий), тактильного куба дзеркального, набору сенсорних світлових іграшок .
Для України ресурсні кімнати у навчальних закладах є новими, але для європейських країн вони вже давно стали нормою. Подібні приміщення функціонують у навчальних закладах США, Норвегії, Данії, Литви та Молдові, а тепер їх перевагами зможуть користуватися вихованці дошкільного навчального закладу «Центр розвитку дитини».

Мета проекту

В сенсорній кімнаті дитина, перебуваючи в безпечній, комфортній атмосфері, самостійно, або за допомогою педагога, вивчає навколишнє середовище. Ми вважаємо, що для наших вихованців – це оптимальна обстановка, в якій дитина не лише розслабляється, а й отримує нові уявлення про світ, відчуття, заряджається енергією. Вдосконалення ресурсної кімнати дасть можливість підвищити ефективність навчання особливих дітей на основі сенсорної стимуляції та емоційного розвантаження, інтегрувати їх в соціум і створити для них зручні умови перебування в дошкільному навчальному закладі.

Пропоноване рішення проблеми і його обгрунтування

Створення в дошкільному навчальному закладі «Центр розвитку дитини» інклюзивного середовища для навчання та розвитку дітей з особливими потребами, яке буде відповідати сучасним європейським стандартам. Відкриття такої кімнати є важливим кроком на шляху створення ефективного середовища для дітей з особливими освітніми потребами. У здорових дітей всі пізнавальні сфери працюють одночасно – це зорове, слухове, тактильне сприйняття, вестибулярний апарат, в той час як у дітей з порушенням розвитку ці сфери сприйняття розгалужені. Таким чином, у ресурсній кімнаті повинні бути зібрані стимулятори, які діють на всі сенсорні сфери дітей: світло і колір, звуки(музика), запахи , а також тактильні відчуття. Заняття у сенсорній кімнаті сприятимуть покращенню емоційного стану дітей, зниженню у них тривожності, агресії, нервового збудження, активізації мозкової діяльності, прискоренню адаптації та корекції ігрової діяльності.

Для кого цей проект

Ресурсна кімната створюється з метою забезпечення реалізації прав маленьких громадян на здобуття повноцінної, додаткової, скорегованої освіти, задоволення їх потреб у розвитку вмотивованої особистості, догляду та оздоровлення дітей, створення умов для фізичного, розумового і духовного розвитку дітей з особливими потребами.
Залученими сторонами проекту є:
1. Педагогічний колектив дошкільного навчального закладу;
2. Батьки потенційних вихованців дошкільного навчального закладу;
Цільова аудиторія проекту:
3. вихованці ДНЗ «Центр розвитку дитини»:
 діти з особливими потребами розвитку (з медичними діагнозами: F70, РАС (розлади аутичного спектру), G09, сенсомоторна алалія, ДЦП);
 здорові діти.

План заходів з реалізації проекту (роботи, послуги)

І етап: 1. Написання проектної документації для отримання коштів на реалізацію проекту (Мета: Визначити цілі комплексу заходів, провести обґрунтування його життєздатності; Визначати необхідні джерела та обсяги фінансування; Визначити терміни реалізації, встановити графік проведення заходів, розрахувати необхідні ресурси; Передбачити ризики; Забезпечити контроль над процесом втілення задумів); 2. Просування (promotion) (Мета: Спонукання цільової аудиторії до дії за допомогою рекламних звернень); ІІ етап: 3. Пошук, замовлення і закупівля спеціального реабілітаційного обладнання та облаштування приміщення (інтерактивний стіл для дітей, логічний конструтр «Будівельні блоки», тактильний куб дзеркальний та конструктор-башта, набір сенсорних світлових іграшок). (Мета: Осучаснення та адаптація корекційно-розвивального середовища дошкільного навчального закладу шляхом облаштування ресурсної кімнати закладу сучасним інтерактивним обладнанням з тим, щоб воно зосереджувало увагу на потенціалі кожної дитини, покращувало (по¬легшу¬вало) соціалізацію дітей з особливими потребами); 4. Початок проведення навчально-виховної та корекційно-розвивальної роботи в ресурсній кімнаті на базі дошкільного навчального закладу (ясел-садка) комбінова¬ного типу «Центр розвитку дитини» (Мета: Активізація та вдосконалення освітньо-виховного процесу щодо забезпечення оптимальних умов для організації корекційно-розвивального життєвого простору, з метою відновлення або компенсації порушених психічних, фізичних, розумових функцій дитини з обмеженими можливостями).

Ключові показники оцінки результату проекту

Створення сенсорної кімнати сприятиме сенсорній інтеграції дітей з порушеннями розвитку. Після втілення проекту заняття в сенсорній кімнаті допоможуть дітям з особливими потребами подолати страхи, спалахи роздратування, невротичні стани та агресивну поведінку.
Після реалізації даний проект сприятиме:
1. Забезпеченню ресурсної кімнати сучасним реабілітаційним та інтерактивним обладнанням, з тим, щоб воно зосереджувало увагу на потенціалі кожної дитини, покращувало (полегшувало) соціалізацію дітей з особливими потребами;
2. Забезпеченню реалізації прав маленьких громадян на здобуття повноцінної, додаткової, скорегованої освіти, задоволення їх потреб у розвитку вмотивованої особистості, догляду та оздоровлення дітей, створення умов для фізичного, розумового і духовного розвитку дітей з особливими потребами.
3. Даний проект, який за своїм характером та цілеспрямованістю буде інноваційним, аналогів якому немає в нашому місті, стане підґрунтям для впровадження інклюзивного навчання для дошкільників у інших дошкільних навчальних закладах міста.

Ризики (перешкоди) у реалізації проекту, на які слід звернути увагу

-

Приклади (кейси) схожих рішень

-

Співавтори

Завідувач дошкільного навчального закладу «Центру розвитку дитини»

Фотографії